Jan B. Jensen

Indehaver, chefrådgiver

4659 0550 2011 8550LinkedIn-profil

Indehaver og chefrådgiver hos JJ Kommunikation.

Jan B. Jensen er indehaver og stifter af JJ Kommunikation og fungerer som chefrådgiver med det overordnede ansvar for strategiudvikling, salg, konceptudvikling og projektledelse. Han har solid erfaring med at rådgive større og mindre virksomheder og organisationer om strategisk kommunikation, politisk kommunikation, marketing, pressearbejde og krisekommunikation på direktions- og bestyrelsesniveau.

Jan skaber sammenhæng mellem virksomhedernes strategiske og kommunikative mål og omsætter dem til konkrete, målbare kommunikationsaktiviteter, der giver langsigtet værdi for kunderne bundlinje. Han har mere end 35 års erfaring med kommunikation, PR- og nyhedsjournalistik. Desuden har han et indgående kendskab til danske og internationale medier og et stort netværk blandt erhvervsledere og politikere. Jan er redaktør på en række fagmagasiner, herunder JJ Kommunikations eget fagmagasin Dyrlægen.

Han er uddannet journalist og er siden efteruddannet i strategisk kommunikation og rådgivning ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Han tidligere været ansat på blandt andet Morgenavisen Jyllands-Posten og det nationale nyhedsbureau Ritzau. Jan er desuden forfatter til en række fagbøger og biografier om blandt andre musikeren Johnny Hansen og dansktoporkestret Kandis, herunder Lev Nu Livet, Smerten bag smilet og Festen uden ende.

Jan er en habil orgelspiller, og var det ikke fordi, han fik job som journalist, så havde han nok haft en lang karriere som musiker bag sig.

Seneste blogindlæg inden for Journalistisk, Kommunikationsrådgivning, Kommunikationsstrategi og Online marketing

En årsrapport er mere end tørre tal | Kristian Helmer Jensen | JJ Kommunikation
Dato: 8. januar 2020

Er årsrapporten blot endnu en årlig pligtopgave? Så griber du formentligt opgaven helt forkert an. Årsrapporten er et...

3_tips_til_det_gode_julekort
Dato: 4. december 2019

Vil du bruge julekortet som strategisk værktøj til at styrke dit brand og opbygge stærke relationer? Så er udseendet og...

julekort_2019_opbyg_dit_brand_og_stykr_dit_nervaerk
Dato: 2. december 2019

Sender din virksomhed fortsat traditionelle julekort til ansatte, samarbejdspartnere og kunder? Hvis ikke, er det...

Dato: 18. november 2019

I dag er video essentiel for din virksomheds synlighed og resultater. Video marketing bør derfor være en central del af...

Dato: 29. oktober 2019

Vi har tidligere skrevet om, hvordan målrettede pressemeddelelser skaber synlighed og kendskab til din virksomhed. Men...

Målrettet pressemeddelelse - Kristian Helmer Jensen | JJ Blog | JJ Kommunikation
Dato: 20. september 2019

En god og målrettet pressemeddelelse skaber medieomtale af dit produkt og din virksomhed. Det giver synlighed og...

Sådan udnytter du social proof i din online markedsføring | JJ Blog | JJ Kommunikation
Dato: 15. juli 2019

Social proof er et velkendt og velafprøvet fænomen i traditionel markedsføring. Den digitale udvikling har skabt nye og...

Sådan skriver du gode LinkedIn opslag
Dato: 18. maj 2018

Er du eller din virksomhed aktive på LinkedIn? Er svaret nej, går du glip af en mulighed for at bruge det sociale medie...

Storytelling får kunden til at fortælle dine sucesshistorier
Dato: 6. juli 2017

Storytelling er historier, som virksomheden fortæller, og historier, som andre fortæller om virksomheden. Sidstnævnte...

Derfor skal du undgå stavefejl
Dato: 15. maj 2017

Skriftlig kommunikation handler om mere end at definere sin målgruppe og finde frem til det gode budskab. Teksten skal...