Kommunikationsstrategi
Nå dine forretningsmål med en klar kommunikationsstrategi
Du bruger dine ressourcer bedst, når du ved, hvorfor du vil kommunikere, og hvem du gerne vil ramme. Du skal med andre ord kommunikere, fordi du vil noget. Vi hjælper dig med at lægge og eksekvere en effektiv kommunikationsstrategi i tråd med dine forretningsmål.
3 fordele ved en kommunikationsstrategi
- Sæt en retning og brug dine ressourcer bedst muligt
- Gør din kommunikation målbar
- Understøt dine forretningsmål
Kommunikér, fordi du vil noget
Vi løfter din virksomhed med strategisk kommunikation. En effektiv kommunikationsplan giver dig et målbart bedre resultat end en uklar indsats i øst og vest. Det gælder uanset størrelsen af din virksomhed.
JJ Kommunikation hjælper dig med at få retning på din kommunikation med en kommunikationsstrategi, så du brænder igennem de rigtige steder. Vi rådgiver både små håndværkere, store børsnoterede virksomheder og landsdækkende kæder om deres strategiske kommunikation – og vi hjælper dem med at eksekvere den.
En god kommunikationsstrategi er forretningsudvikling
Din kommunikationsstrategi er lige så afgørende som din forretningsstrategi. MEN! Du kan ikke kommunikere til alle på en gang: For når du vil ramme alle, så rammer du ingen.
Ofte skal du begynde med at overveje, hvorfor du vil kommunikere. Hvis du gerne vil fortælle om jeres spændende projekter, er det så for at skaffe nye kunder eller tiltrække dygtige medarbejdere?
Vi udvælger dine målgrupper og beslutter sammen med dig, hvad du gerne vil fortælle dem – og det indebærer som regel et fravalg af resten, i hvert fald nu og her. Vi giver dig de stærkeste resultater, når vi kender målet for din kommunikation.
Skal vi hjælpe dig med at afklare dit why?
„People don’t buy what you do.
They buy why you do it.
Simon Sinek, Start with Why
Begynd med at afklare dit why
Hvor skal du så begynde? Du skal overveje, hvad du allerhelst vil med din forretning. Herefter afklarer vi din kommunikation ud fra forretningsmålene. Vi hjælper dig med at udvælge – og fravælge – så du kommunikerer målrettet og skaber optimal værdi for din virksomhed.
Det betyder også, at vi går tæt på i kommunikationsrådgivningen, sparrer med dig om forretningen og udvikler dine muligheder. Det kræver både tillid, fortrolighed og forståelse for din bundlinje.
Hvor skal din kommunikationsstrategi føre hen?
Kommunikationsstrategi er en del af din markedsføring
Du kan bruge kommunikation til at øge synligheden, sælge mere, øge væksten, blive foretrukket frem for din konkurrent og få flere tilfredse kunder. Du vil måske også gerne fremstå som en troværdig samarbejdspartner, lave et fremstød i den offentlige bevidsthed, få en masse kvalificerede ansøgninger og overbevise tilsynsmyndighederne om jeres audits og ISO-standarder? Alt dette kan blive realiseret ved hjælp af en stærk kommunikationsstrategi. Vores indsats skal i sidste ende understøtte din virksomhed.
Hvordan har dit website det for eksempel?
Ryd op i din kommunikationsindsats
Er det dyrt at lave en strategi og plan for din kommunikation? Ikke, hvis du sammenligner med en konstant overbebyrdet salgsafdeling, som ikke skaber resultater eller med endeløse, dyre annoncer uden effekt. Du får meget bedre resultater med klare mål og rammer for din kommunikation og markedsføring. Vi rydder op i din kommunikation, afklarer dit budget, opstiller en plan og sætter en række specialiserede medarbejdere til at eksekvere de enkelte områder. Og det hele munder ud en veltilrettelagt og værdiskabende kommunikationsstrategi for din virksomhed.
Du får en Google-certificeret medarbejder til at styre dine sociale medier og dine Google Ads, en tv- og medietilrettelægger til at udarbejde dine dronevideoer, et team af webdesignere til at designe og kode dit website, en erfaren journalist til at skrive dine content marketing tekster og en stærk rådgiver til at styre hele din kommunikationsindsats. Det får du til samme månedlige udgift som én marketingansvarlig hos dig.
Vil du have et tilbud på en skræddersyet kommunikationsstrategi?