Kurser der styrker din kommunikation og marketing
Få de rigtige værktøjer til at løfte jeres kommunikation og marketing og skab merværdi på bundlinjen
Vores kurser henvender sig til både større virksomheder, som gerne vil opkvalificere medarbejdernes kompetencer, og mindre virksomheder, som gerne selv vil varetage udvikling og drift af jeres kommunikation og marketing.
Alle kurser tager udgangspunkt i eksempler fra virkeligheden. Ved større deltagerantal tilrettelægges et kursus typisk som traditionel ”tavle”-undervisning med eksempler. Er I færre end 10 deltagere, som skal på kursus, anbefaler vi et workshop-format, hvor vi arbejder mere hands-on med produktion af materiale.
Vores kurser og workshops henvender sig til både B2C og B2B.
Vi udbyder aktuelt kurser/workshops inden for følgende
kommunikations- og marketingdiscipliner:
Facebook-kursus
- Introduktion til Facebook som et strategisk marketingværktøj.
- Opbygning af community og følgerskare.
- Hvad man kan dele, hvordan og hvorfor.
- Den optimale opsætning af virksomhedsprofilen.
- Annoncering og effektmåling – hvorfor og hvordan.
Instagram-kursus
- Introduktion til Instagram som et strategisk marketingværktøj.
- Opbygning af community og følgerskare.
- Hvad man kan dele, hvordan og hvorfor.
- Funktioner og den optimale opsætning af virksomhedsprofilen.
- Annoncering og effektmåling – hvorfor og hvordan.
LinkedIn-kursus
- Strategisk brug af LinkedIn til markedsføring af din virksomhed
- Personlig branding, troværdighed og synlighed på LinkedIn
- Hvordan du fortæller den gode historie
- Optimering af din virksomhedsprofil og din private profil
- Introduktion til LinkedIns vigtigste funktioner og muligheder
PR- og medieomtale-kursus
- Introduktion til nyhedskriterierne.
- Identifikation og vinkling af den gode historie.
- Præsentation af det aktuelle mediebillede og marked.
- Forretningspotentialet ved presseomtale.
- Krisekommunikation og håndtering af potentiel shitstorm.
SEO-kursus
- Hvorfor SEO bør prioriteres i dit marketingmix.
- Brugernes søgeadfærd på Google – og hvorfor du skal kende den.
- SEO-analyse og -strategi.
- Forskellen på onsite og offsite SEO.
- Hvordan du selv kan komme i gang med SEO.
Content marketing-kursus
- Strategisk content marketing – og hvorfor det er en god idé.
- Balancen mellem organisk (”gratis”) og paid (annoncer) content.
- Hvordan du kommer i gang med content marketing.
- Hvordan du måler på effekten af din indsats.
- Hvilke mediekanaler, du bør prioritere.
InDesign-kursus
- Indføring i InDesigns vigtigste funktioner og nyttige genveje.
- Udarbejdelse af forskellige former for grafisk materiale, både til tryk og web (ombrydning af tekst og billeder).
- Gode råd til en fast og optimal arbejdsgang omkring opsætning af grafisk materiale.
- Eksportering til tryk og web..
- Mulighed for hands-on workshop-format, hvor vi arbejder med konkret med produktion af materiale.
Photoshop-kursus
- Indføring i Photoshops vigtigste funktioner og nyttige genveje.
- Forbedring og efterbehandling af forskellige former for billeder.
- Gode råd til en fast og optimal arbejdsgang omkring billedbehandling.
- Eksportering af billedet til tryk og web.
- Mulighed for hands-on workshop-format, hvor vi arbejder med konkret med produktion af materiale.
WordPress CMS-kursus
- Introduktion til muligheder og nyttige funktioner i WordPress.
- Upload og redigering af tekster, billeder, videoer og PDF’er.
- Indsættelse af links og ombrydning af tekst.
- Let søgemaskineoptimering med plugins, for eksempel Yoast SEO til WordPress.
- Sparring omkring tekniske muligheder og udfordringer.
Vi tilbyder kurser til forskellige kompetenceniveauer. Alle vores kurser kan skræddersyes med stor fleksibilitet i forhold til indhold, omfang, tid og lokation. Vil du på kursus hos JJ Kommunikation?
Er I flere end 10 kursusdeltagere? Kontakt os for særpris på kurset.
Kontakt os i dag.