TikTok

Voks din følgerskare, opbyg relationer til din målgruppe og opnå målbare resultater på TikTok

Det er verdens hurtigst voksende sociale medie og har mere end 1 milliard aktive brugere på verdensplan. Også i Danmark stiger antallet af brugere eksponentielt fra år til år. Mange virksomheder er begyndt at få øjnene op for TikToks uudnyttede potentiale som et led i det samlede marketingmix.

Det er nu, du skal ride med på bølgen.

3 fordele ved TikTok

  • Nå ud til nye, spændende målgrupper
  • Øg kendskabet til din virksomhed
  • Opbyg relationer til din målgruppe

Aldersfordeling af TikTok-brugere

De unge er der allerede.
Snart følger resten trop.

De 12-29-årige er stærkt overrepræsenteret på TikTok, hvor 24 procent af målgruppen bruger mediet hver dag. Men vi har set det før. De unge er de første til at kaste sig ud i og afprøve nye sociale medier. Efterhånden som markedet modner, følger resten af befolkningen trop. Tidligere har Facebook og Snapchat også primært været benyttet af unge, hvorefter ældre generationer kom snigende – og det vil de også gøre denne gang.

TikTok-platformen er den førende formidler af korte videoer. Det stiller særlige krav til indhold delt på mediet. Hvis din video er lige dele catchy og autentisk med høj underholdningsværdi, er der stor sandsynlighed for, at den vil få succes på verdens mest eksplosivt voksende platform og opnå rækkevidder, der overgår din vildeste fantasi. Det er nemlig stedet, hvor trends opstår, dyrkes og spredes med raketfart.

Hos JJ Kommunikation står vi klar til at gøre din virksomhed til en succescase på TikTok.

Brug TikTok i dit samlede marketingmix

Uanset om din virksomhed er stor eller lille, er vi overbeviste om, at der ligger et uudnyttet potentiale i dit samlede marketingmix på denne platform. Mediet kan nemlig spille en afgørende rolle flere steder i din målgruppes købsrejse – uagtet om din målsætning er større brandkendskab, relationsopbygning eller konverteringer. Konkurrencen er fortsat lav, hvorfor din virksomhed har større mulighed for at fange målgruppens opmærksomhed.

54%

er blevet gjort opmærksom på et brand via TikTok.

Dansk Erhverv, 2022

TikTok-annoncering

Ligesom på Facebook og Instagram har du med TikTok-markedsføring mulighed for at opnå flere eksponeringer og målrette dit indhold mod attraktive målgrupper. Også her er det vigtigt, at du har platformens præmisser in mente. Selv opfordrer de til, at du lader dig inspirere af deres Core Principles, når det kommer til annoncering: 1) Community, 2) Sound, 3) Co-Creation og 4) Entertainment.

Vil du vide mere om TikToks Core Principles og sætte turbo på din TikTok-annoncering?

Anne Lee Askholm - JJ Kommunikation

Spørg en ekspert

Kommunikations- og marketingkonsulent

4659 0550 4414 2850