Søgemaskine marketing
Søgemaskine marketing er vigtigt, hvis du gerne vil have succes med din virksomhed eller organisation på nettet.
Søgemaskine marketing er egentlig et paraply-begreb, som dækker over en række markedsføringsdiscipliner, der alle har sin base i markedsføring i søgemaskiner som Google. Det er for eksempel Google Ads-annoncering, SEO (søgemaskineoptimering), content marketing og bannerannoncer.
Få mere information om
En uundværlig marketingdisciplin
Grundlæggende kan vi opdele SEM (søgemaskinemarketing) i to siloer: SEO og SEA.
SEO er Search Engine Optimization (søgemaskineoptimering), som handler om at øge synligheden af din hjemmeside i søgemaskinernes organiske resultater på udvalgte og relevante søgeord.
SEA er Search Engine Advertising (søgemaskineannoncering), som er et udtryk for betalt annoncering i søgemaskinerenes resultater. Her kan man købe sig til gode placeringer i Google.
Mange tror, at den ene disciplin kan erstatte den anden, men faktisk er der store fordele i at bruge begge simultant og lade dem komplementere hinanden.
Det vigtigste at huske er dog, at veludført SEO er altafgørende for successen for SEA.
Vidste du…
At næsten 80% af af besøgende på danske websites kommer fra Google?
Hvis ikke du allerede er i gang med din søgemaskinemarketing, så er det i hvert fald et meget markant incitament.
Den stærke tilstedeværelse i søgemaskinernes søgeresultater kan være med til at sikre, at din målgruppe kan finde dig – baseret på de rigtige søgeord.
Brug søgemaskine marketing
strategisk og målrettet
Det digitaliserede samfund kræver, at enhver virksomhed inkorporerer søgemaskine marketing som en del af deres kommunikations- og markedsføringsplaner. En strategi for søgemaskine marketing er en målrettet brug af ressourcer, så du bedst kan sikre, at indsatsen skaber branding, konverteringer, vækst og synlighed.