Præsentér en virksomhed, som man vil arbejde for

Alle virksomheder har et employer brand – uanset om de arbejder aktivt med det eller ej. Det er et strategisk værktøj, som man bruger i forsøget på at markedsføre sin arbejdsplads over for potentielle nye medarbejdere. Employer branding strategi er et værktøj, som kun bliver mere aktuelt i en verden, hvor der er større kamp om den kvalificerede arbejdskraft.

Employer branding giver et vindueskig indtil virksomheden: Omverdenen får mulighed for at få et ærligt og troværdigt billede af jeres virksomhed som arbejdsplads.

Den rette strategi begynder med et veludført karriereunivers, der repræsenterer jeres virksomhedskultur, identitet, jeres purpose, arbejdsmiljø og medarbejdertilfredshed.

En veludført employer branding strategi giver dig

  • En konkurrencefordel.
  • Flere kvalificerede ansøgere.
  • – og færre fejlrekrutteringer.
  • Reducerede rekrutterings-omkostninger (time-to-hire og cost-per-hire).
  • Forøget tilfredshed og engagement blandt medarbejdere.

BRUG DET AKTIVT

Employer branding strategi skal ikke bare parkeres i et hjørne af virksomheden – det skal indtænkes i alle dine kommunikationsplatforme.

Derfor er employer branding strategi vigtigt

Nutidens og fremtidens medarbejdere vælger ikke et arbejde for arbejdets skyld. Særligt de yngre generationer har et stort fokus på deres karrierevalg, og i dag er work/life-balance ikke længere en gode – det er en forventning.

I dag støder man på forventninger såsom hjemmearbejde, udviklingspotentiale, og at ens arbejde tjener et højere formål og giver mening. Fremtidens arbejdsstyrke er enormt selektive på nogle andre parametre end tidligere – løn er ikke længere den eneste katalysator.

I mange brancher nu om dage har medarbejderne også en betydeligt højere forhandlingsstyrke. Mange brancher ser stor mangel på god arbejdskraft, og derfor er det vigtigt at kunne tiltrække dygtige nyuddannede eller fritstillede potentielle medarbejdere.

Også når du skal tiltrække kandidater, der allerede er i job – når de ser sig om efter et nyt job, skal du være til stede dér, hvor de færdes online med de helt rigtige budskaber, så de får den helt rigtige opfattelse af din virksomhed.

Det får de med en veludført employer branding-strategi, og den får du hos JJ Kommunikation.

Møde med Jan, Martin og Anders

JJ Kommunikation hjælper jer godt i gang

Vi varetager alt fra strategi og koncept til design og udvikling af et karriereunivers på jeres website med alt relevant indhold i ord og billeder kombineret med video.

Den rette employer branding-strategi for jer er skræddersyet til jeres virksomhed og til den type medarbejdere I gerne vil tiltrække; og dem I gerne vil fastholde. For langt de fleste både nuværende og potentielle medarbejdere er et karriereunivers på websitet første step i søgningen. Her skal de kunne finde ledige stillinger, DNA og værdier, karrierevideoer, kompetenceudviklingsmuligheder, og meget mere.

Hos JJ Kommunikation har vi omfattende erfaring med design, udvikling og implementering af karriereuniverser for både små, mellemstore og store virksomheder.

Uanset hvilket karriereuniversets omfang, indeholder vores karriereuniverser:

  • Brandanalyse: Vi finder og beskriver virksomhedens employer value proposition, jeres why og jeres purpose.​
  • Vi iscenesætter det i ord og billeder på et skræddersyet website i jeres design, som kan til- og afkobles jeres nuværende website.​
  • Vi varetager alle de praktiske opgaver ​med produktionen af materialet.​
  • Vi sammensætter altid ydelserne efter ​jeres fokus og behov.
Employer branding

Karriereunivers 1

Employer branding strategi

Pakken indeholder følgende sider:

  • Udvikling af skræddersyet website i jeres design, som kan tilkobles jeres nuværende website under menupunktet ”Karriere”.
  • Websitet indeholder følgende undersider: Karriere, Om os (kultur og værdier), Mød tre medarbejdere og Ledige stillinger.
  • Produktion af SEO-tekster til alle sider – herunder interviews med udvalgte medarbejdere.
  • Fotopakke med udvalgte medarbejdere i arbejdssituationer og øvrige stemningsbilleder fra virksomheden.
Employer branding

Karriereunivers 2

Employer branding strategi

Pakken indeholder følgende sider:

  • Udvikling af skræddersyet website i jeres design, som kan tilkobles jeres nuværende website under menupunktet ”Karriere”.
  • Websitet indeholder følgende undersider: Karriere, Om os (kultur og værdier), Mød fire medarbejdere (heraf to med videoer) og Ledige stillinger, Sådan søger du, Vores rekrutteringsproces og Oftest stillede spørgsmål.
  • Produktion af SEO-tekster til alle sider – herunder interviews med udvalgte medarbejdere.
  • Fotopakke med udvalgte medarbejdere i arbejdssituationer og øvrige stemningsbilleder fra virksomheden.
  • Produktion af videoer med to udvalgte medarbejdere (ca. 1 minuts varighed hver).
Employer branding

Karriereunivers 3

Employer branding strategi

Pakken indeholder følgende sider:

  • Udvikling af skræddersyet website i jeres design, som kan tilkobles jeres nuværende website under menupunktet ”Karriere”.
  • Websitet indeholder følgende undersider: Karriere, Om os (kultur og værdier), Ti gode grunde til at blive en del af virksomheden, Karrieremuligheder og kompetenceudvikling, Mød seks medarbejdere (heraf tre med videoer), Ledige stillinger, Send os en uopfordret ansøgning, Sådan søger du, Vores rekrutteringsproces og Oftest stillede spørgsmål.
  • Produktion af SEO-tekster til alle sider – herunder interviews med udvalgte medarbejdere.
  • Fotopakke med udvalgte medarbejdere i arbejdssituationer og øvrige stemningsbilleder fra virksomheden.
  • Produktion af videoer med tre udvalgte medarbejdere (ca. 1 minuts varighed hver).

Sådan kan du arbejde med
Employer branding strategi

Employer branding skal ikke bare parkeres i et hjørne af virksomheden – det skal indtænkes i alle dine kommunikationsplatforme: website, sociale medier, nyhedsbreve, video og jobannoncer. Du skal skabe et vindue ind til virksomheden, hvor omverdenen kan få et ærligt og troværdigt billede af, hvem I er.

Hvornår har du sidst mistet en kvalificeret kandidat til en konkurrerende virksomhed? Få hjælp til at skabe det helt rigtige karriereunivers på jeres website med en employer branding strategi, der viser virksomheden som en attraktiv arbejdsplads.

Sådan giver du dig og din virksomhed en klar konkurrencefordel, når der skal kæmpes om den kvalificerede arbejdskraft.

Hos JJ Kommunikation kan vi hjælpe din virksomhed gennem hele processen fra strategiarbejdet til udvikling af karriereuniverset og eksekvering af målrettede kampagner til jeres ønskede segmenter.

En ting er sikkert – at skabe et stærkt employer brand kræver en dedikeret indsats. Du har måske allerede idéerne på plads, men du har svært ved at formulere en Employer branding strategi og finde ud af, hvordan du kommer i gang. Vores service bliver altid skræddersyet efter dine behov.

JJ Kommunikation - employer branding
Rodahl Karriereunivers case

Employer branding med JJ Kommunikation

Lyt ikke bare til os, lyt til vores kunder!

Er du nysgerrig på, hvordan vi kan hjælpe dig med at tiltrække den rette arbejdskraft til din virksomhed? Vil du vide, hvad andre virksomheder har fået ud af at få vores hjælp til at skabe et digitalt karriereunivers?

Vi hjalp med udvikling af og indhold til karriereuniverset og det efterfølgende kampagnearbejde på de sociale medier, der var med til at styrke virksomhedens digitale tilstedeværelse som arbejdsgiver.

Vil du vide mere om employer branding strategi?

Hos JJ Kommunikation er vi din specialist i employer branding strategi. Vi hjælper dig med at tiltrække den helt rigtige arbejdskraft til din virksomhed. Har du brug for hjælp til at udvikle dit employer brand eller din HR-kommunikation, så ring eller skriv til Jan Jensen.

Jan B. Jensen - JJ Kommunikation

Spørg en ekspert

Indehaver, chefrådgiver

4659 0550 2011 8550