Få omtale med en målrettet pressemeddelelse

Dato:

En god og målrettet pressemeddelelse skaber medieomtale af dit produkt og din virksomhed. Det giver synlighed og troværdighed.

Pressemeddelelser er en god metode til at opnå medieomtale. En målrettet pressemeddelelse til den rette journalist på det rette tidspunkt er vejen til spalterne i en stor landsdækkende avis eller måske et lokalmedie, der har betydning for dig og din virksomhed.

Medieomtale giver værdi på flere måder. Du får:

  • Synlighed og kendskab
  • Trov√¶rdighed
  • En ekspertrolle p√• dit felt
  • Mere trafik p√• websitet
  • Flere kunder

L√¶s ogs√•: Storytelling ‚Äď F√• kunden til at fort√¶lle dine succeshistorier.

Omtale i B√łrsen gav nye kunder

Hos JJ Kommunikation har vi hjulpet kunder med at f√• medieomtale i b√•de st√łrre landsd√¶kkende medier, lokalmedier og nichemedier, eksempelvis fagblade. Derfor ved vi, at omtale virker. P√• baggrund af en presseindsats, vi lavede for en kunde, skrev B√łrsen en seks sider lang artikel om virksomhedens profil, ejer og produkt. Omtalen resulterede i ti nye leads og fem nye kunder til virksomheden.

Troværdig omtale

Det, vi skriver om her, er earned media, alts√• redaktionel omtale. Det betyder, at en journalist synes s√• godt om din historie, at journalisten v√¶lger at skrive en artikel, som er sidestillet med de andre artikler i avisen. Artiklerne er prioriteret ud fra blandt andet aktualitet og relevans, og netop derfor har omtalen stor v√¶rdi. Det er ikke en annonce eller owned media, og derfor er l√¶serne ikke p√• vagt over for kommercielle budskaber. De l√¶ser artiklen, der handler om din virksomhed, sammen med morgenbr√łdet og kaffen s√łndag morgen.

V√¶rdi i kroner og √łre

M√•ske v√¶lger mediet blot at bruge et enkelt citat eller afsnit, m√•ske bruger journalisten din pressemeddelelse i sin fulde l√¶ngde, hvilket selvf√łlgelig er det bedste. Men uanset omfanget giver omtalen positiv synlighed og kendskab, hvilket er kroner og √łre v√¶rd. Du f√•r den bare gratis i form af medieomtale. Det er ikke noget, du betaler for, som du g√łr med annoncer. Det kr√¶ver naturligvis en god historie og en god pressemeddelelse at opn√• denne omtale, men s√• kan du ogs√• booste din synlighed, f√• mere trafik p√• hjemmesiden og f√• nye kunder.

Har du brug for hjælp til at lave en pressemeddelelse?
Vil du h√łre, om din historie er god nok?

Kontakt os, og h√łr mere!