Er du eller din virksomhed aktive på LinkedIn? Er svaret nej, går du glip af en mulighed for at bruge det sociale medie som en nyhedskanal. Vi deler ud af vores bedste tips til, hvordan du kommer i gang på LinkedIn og skriver målrettede opslag, der virker.
Det er en udbredt misforståelse, at LinkedIn kun er et relevant medie for jobsøgende, som har deres online CV’er liggende.
LinkedIn er i lige så høj grad en branding-platform for dig, der er i job, og for virksomheder. LinkedIn kan ses som et medie til at blive sin egen nyhedskanal gennem opslag, der illustrerer, hvad der gør netop dine eller din virksomheds kompetencer unikke. Men på samme måde som med andre mediekanaler kræver det en indsats, før du får succes på LinkedIn – for hvordan skriver man så sine opslag?
Et godt LinkedIn opslag skal
- Være relevant for modtageren
Fortæl modtageren, hvad der er essensen af dit budskab, og hvorfor du vil have dem til at klikke ind på din artikel. - Fange modtagerens interesse
Skab blikfang i dit opslag med en video, et billede eller en fængende overskrift. Du kan også indlede med et spørgsmål, tal fra en undersøgelse eller et citat. - Forklare en problemstilling, en løsning eller en kompetence
Forklar om en problemstilling som du eller din virksomhed kan løse, og positionér jer som eksperter på området. Del ud af din viden og giv dem en løsning, så de får lyst til at høre mere fra dig eller virksomheden.
Når du har skrevet dit LinkedIn-opslag, anbefaler vi, at du går følgende tjekliste igennem for at undgå fejl. Det er nemlig ikke muligt at gå tilbage og redigere i sit opslag på LinkedIn.
Tjekliste inden du poster dit LinkedIn-opslag
- Er opslaget relevant for min målgruppe, og ville jeg selv reagere på opslaget?
- Er der billede, video og en overskrift til opslaget?
- Er der lavet opfordring til handling, så læseren ved, om de eksempelvis skal klikke videre til hjemmesiden?
- Er opslaget korrekturlæst?
Vil du markedsføre din virksomhed på LinkedIn? JJ Kommunikation hjælper dig med at komme godt i gang – uanset om du er nybegynder eller erfaren. Vi varetager driften af din virksomheds LinkedIn-profil og planlægger indhold i tæt samarbejde med dig.