Indehaver og chefrådgiver hos JJ Kommunikation.
Jan B. Jensen er indehaver og stifter af JJ Kommunikation og fungerer som chefrådgiver med det overordnede ansvar for strategiudvikling, salg, konceptudvikling og projektledelse. Han har solid erfaring med at rådgive større og mindre virksomheder og organisationer om strategisk kommunikation, politisk kommunikation, marketing, pressearbejde og krisekommunikation på direktions- og bestyrelsesniveau.
Jan skaber sammenhæng mellem virksomhedernes strategiske og kommunikative mål og omsætter dem til konkrete, målbare kommunikationsaktiviteter, der giver langsigtet værdi for kunderne bundlinje. Han har mere end 35 års erfaring med kommunikation, PR- og nyhedsjournalistik. Desuden har han et indgående kendskab til danske og internationale medier og et stort netværk blandt erhvervsledere og politikere. Jan er redaktør på en række fagmagasiner, herunder JJ Kommunikations eget fagmagasin Dyrlægen.
Han er uddannet journalist og er siden efteruddannet i strategisk kommunikation og rådgivning ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Han tidligere været ansat på blandt andet Morgenavisen Jyllands-Posten og det nationale nyhedsbureau Ritzau. Jan er desuden forfatter til en række fagbøger og biografier om blandt andre musikeren Johnny Hansen og dansktoporkestret Kandis, herunder Lev Nu Livet, Smerten bag smilet og Festen uden ende.
Jan er en habil orgelspiller, og var det ikke fordi, han fik job som journalist, så havde han nok haft en lang karriere som musiker bag sig.