
Din virksomhed – dit ansvar
CSR-strategi og bæredygtig kommunikation er essentielt for nutidens virksomheder. Fokuseringen på, og kravene til, at man minimerer sit aftryk har aldrig været større. Fra forbrugere, kunder, samarbejdspartnere, leverandører, myndigheder og samfundet som helhed vokser opmærksomheden.
Hos JJ Kommunikation kan vi hjælpe din virksomhed med at få etableret en CSR-strategi, igangsætte basale aktiviteter, udstikke den videre kurs og hjælpe med bæredygtig kommunikation – for eksempel ved at vælge de mest relevante af Verdensmålene til jeres kontekst.
Uanset din virksomheds størrelse vil det fremover ikke være et reelt alternativ at se passivt til fra sidelinjen, mens eksempelvis konsekvenserne af de menneskeskabte klimaforandringer bliver mere og mere tydelige – i hvert fald ikke hvis du stadig gerne vil kunne sælge dine produkter.
Med en god CSR-strategi og stærk bæredygtig kommunikation kan vi hjælpe din virksomhed med at blive valgt til på den korte bane – og sørge for, at I ikke bliver valgt fra på den lange.
Sådan hjælper vi dig med CSR-strategi og bæredygtig kommunikation:
- Skaber rammen for jeres CSR-strategi
- Finder det rigtige sted at begynde
- Udvælger relevante Verdensmål og andre værktøjer
- Sætter jeres arbejde i den rette kontekst
- Målretter jeres bæredygtige kommunikation
KOMMUNIKÉR OM JERES INDSATS
Hos os får I hjælp til at skabe skarp bæredygtig kommunikation omkring jeres CSR-strategi – og gøre den tydelig på jeres website, konkret og præcist, så alle kan få indblik i jeres arbejde.
Vælg dine mål og sæt de rigtige ord på
Kravene kommer også formelt fra finansverdenen. Med den såkaldte Banking Package 2021 vil Europa-Kommissionen kræve af bankerne, at de systematisk identificerer, offentliggør og håndterer risici omkring ESG (environmental, social, governance). Sagt på en anden måde: Hvis din virksomhed ikke tager ansvar, bliver det meget svært at låne penge.
Fra EU’s side strømmer det også ind med nye reguleringer i disse år, og selvom langt de fleste er målrettet de store virksomheder med +250 ansatte, så siver kravene også ned gennem forsyningskæderne. Med andre ord: Vil du som virksomhed levere til de store på sigt, så skal du have styr på din CSR-strategi nu.

KOM I GANG
Vi hjælper din virksomhed med at:
- Sætte ord på din kerneforretning
- Skabe skarp, bæredygtig kommunikation om dit fodaftryk – strømforbrug, leverandører, transport, materialeforbrug etc.
- Skærpe dit fokus på ét område ad gangen
- Udpege hvilke rammer/værktøjer, der kan guide arbejdet – eksempelvis FN’s Verdensmål
- Udvælge de elementer, der giver mening i forhold til din kerneforretning – for eksempel med to-tre Verdensmål, som du gennem din virksomheds drift kan påvirke direkte
Vi hjælper dig med at vælge dine mål og sætte de rigtige ord på din CSR-strategi
Mulighederne for at inddrage diverse værktøjer, netværk og guidelines – certificeringer og standarder, FN’s Verdensmål, science-based targets, UN Global Compact osv. – er nærmest endeløse og kan virke uoverskuelige.
Vi sørger selvfølgelig for, at din kommunikation er i tråd med det faktiske arbejde. ‘Greenwashing’ er ulovligt og på mange parametre nærmest værre end passivitet, så det hjælper vi dig naturligvis med at undgå. I den forbindelse er Forbrugerombudsmandens guide til miljømarkedsføring en stor hjælp.


Workshop: Få inspiration til dit arbejde med bæredygtig kommunikation
Book en bæredygtighedsworkshop, og bliv klogere på baggrunden for, hvorfor det er nødvendigt at tænke bæredygtighed ind i driften. I kommer hjem med viden, metoder og inspiration til at arbejde med blandt andet FN’s Verdensmål – også i koblingen til kunder, aktionærer, samarbejdspartnere og myndigheder.
Med i værktøjskassen får I redskaber til at få succes med jeres CSR-strategi. Det er de bæredygtige initiativer, der kommer til at bære forretningen i fremtiden og sikrer, at jeres virksomhed bliver valgt til i stedet for fra.
Kontakt os, og find ud af, hvordan du kan arbejde med CSR-strategi og bæredygtig kommunikation i din virksomhed
Hos JJ Kommunikation har vi specialiseret os i bæredygtig kommunikation og CSR – og har hjulpet flere virksomheder med at tage hånd om deres ansvar. Har du brug for hjælp til at fortælle om din virksomheds CSR-strategi, så ring eller skriv til Jan Jensen.