Krisekommunikation og krisehåndtering
Undgå akut krisekommunikation ved at afdække dine risikofaktorer med krisehåndtering
Har du styr på, hvordan din virksomhed håndterer en potentiel shitstorm? Det kan koste dyrt, hvis en pludseligt opstået krise ikke håndteres ordentligt. Vi klæder dig og din virksomhed på med gennemarbejdet krisehåndtering, inden krisen opstår, og shitstormen raser.
3 fordele ved krisekommunikation og krisehåndtering
- Bliv bevidst om din målgruppes følelsesmæssige reaktioner
- Kom på forkant med kriser og shitstorms
- Kom bedst muligt ud på den anden side af en shitstorm
Har du brug for akut krisekommunikation?
Har du brug for hjælp LIGE nu? Så stop al ekstern kommunikation og ring til os på telefon +45 4659 0550. Vi rykker ud over hele landet og opstiller et kriseberedskab inden for kort tid.
Forebyggelse frem for helbredelse
Med forebyggelse, analyse og kommunikation med dine stakeholdere kan du undgå de fleste kriser. Vi gennemgår dine risikofaktorer og sørger for, at du har et effektivt kommunikationsberedskab i baghånden. Vi håber, at vi ikke skal hjælpe dig med krisekommunikation, men hvis du skulle få brug for det for det, træder vi til.
Undgå kriser og shitstorms med krisehåndtering
Krisehåndtering indebærer, at du skal opføre dig ordentligt – det er den korte version. Compliance er en anden tommelfingerregel, men krisehåndtering omfatter også følelser og kultur. Vi hjælper dig med krisehåndtering – men det betyder også, at vi går tæt på og stiller kritiske spørgsmål. Det gør vi for at hjælpe dig og sikre dine stakeholderrelationer og dit beredskab.
Den lange version af krisehåndtering er, at du skal vide, hvad der er kulturelt acceptabelt på en række områder og måske i mange forskellige lande. En klar strategisk kommunikation og bevidsthed kan sætte en retning for din virksomhed, så I ikke er så nemme at ryste, hvis modstandere pludselig griber til konflikt.
Har du brug for at få afdækket dine eventuelle behov for krisehåndtering?
Kommentarer på danske nyhedssiders Facebook-profiler består af hadefulde ytringer
Institut for Menneskerettigheder
Akut krisekommunikation under shitstorms
Hvad så, hvis krisen brænder på nu og her, og din virksomhed står midt i en offentlig shitstorm? Så skal det gå stærkt, og så er der ingen, der udtaler sig i medierne uden klar aftale. Til gengæld nytter det ikke noget at stikke hovedet i busken. Vi skal helst ikke nå hertil, men står du midt i krisen, er du nødt til at kommunikere. Kriseberedskab foregår i kommandoer, hvor de vigtigste personer er samlet.
Vi udvælger målgrupper og beslutter sammen med dig, hvad du vil gå ud med. Krisekommunikation er en hektisk udgave af strategisk kommunikation og krisehåndtering. Du kan blive nødt til acceptere, at andres følelser lige nu sætter dagsordenen. Det kræver klare og faste budskaber. Vi skal nok hjælpe dig.
Står du midt i en shitstorm?