Hvis det er første gang, du hører om LinkedIns Thought Leader Ads, kan du her blive klogere på, hvad det er, hvorfor det er så fantastisk, og hvordan du kan anvende det.
Hvad er LinkedIn Thought Leader Ads?
Thought Leader Ads er organiske opslag, der er offentliggjort på dine medarbejderes personlige LinkedIn-profiler, som derefter konverteres til sponsorerede annoncer. Dette er en helt ny måde at sponsorere opslag på i forhold til tidligere, hvor virksomheder kun kunne booste deres organiske opslag fra deres virksomheds LinkedIn-profil, til sponsorerede opslag.
Hvad er det spændende ved LinkedIn’s Thought Leader Ads?
Dette annonceformat giver en række helt nye og unikke muligheder for annoncører på LinkedIn.
Thought Leader Ads kan være et opslag fra enhver medarbejder tilknyttet din virksomheds LinkedIn-side. Har jeres administrerende direktør allerede mange følgere på LinkedIn, har hans/hendes opslag potentiale til at blive fremragende Thought Leader Ads. Den primære fordel ved det nye annonceformat er muligheden for at udnytte en personlig profil og dens eksisterende indhold i forbindelse med din virksomhed.
Personlige LinkedIn-opslag får typisk mere engagement end opslag fra en firmaside. Folk stoler i højere grad på personlige og autentiske opslag når de kommer fra et personligt individ frem for en virksomhed. Ved at sponsorere personlige opslag fra ens medarbejdere igennem Thought Leader Ads, kan man hurtigere og mere effektivt opbygge tillid over for ens målgruppe.
Vi har selv taget det nye annonceformat i brug og de foreløbige resultater ser meget lovende ud. Det er svært at spå om hvordan annonceformater vil performe på sigt, men for nu er det et format, man ikke må gå udenom.
Er der begrænsninger for LinkedIn Thought Leader Ads?
På nuværende tidspunkt er LinkedIn Thought Leader Ads begrænset til kun at bruge Single Image Ad formatet. Så hvis dine medarbejderes personlige opslag indeholder video, dokumenter eller lignende, kvalificerer de sig ikke til at blive sponsoreret. Du kan altså kun bruge opslag, der kun indeholder tekst eller et enkelt billede. Derudover er annonceformattet også begrænset til kun Engagement- og Brand Awareness-kampagnemål.
Det er vigtigt at bemærke, at du betaler, hver gang nogen interagerer med din annonce, hvilket inkluderer alle former for klik lige fra “at synes godt om”, kommentere, dele osv. Dette er ikke nødvendigvis en ulempe, da LinkedIn vil dele opslaget med det personlige netværk af dem, der interagerer med opslaget. Dette giver rigtig gode muligheder for at udvide rækkeviden af opslaget til et relevant audience.
Opdateringerne kan ikke komme hurtigt nok
Det nyere annonceformat på LinkedIn er en gamechanger i forhold til annoncering på platformen. Alene det, at vi nu har muligheden for at sponsorere opslag fra personlige profiler, som er tilknyttet din virksomhed på LinkedIn, vil få dine sponsorerede opslag til at virke langt mere autentiske og troværdige. Selvom annonceformatet har sine begrænsninger nu, ser vi frem til, at formatet bliver opdateret. Vi er sikre på, at det allerede nu vil blive et banebrydende værktøj i vores LinkedIn-værktøjskasse.
Vi står klar til at hjælpe dig
Er du klar til at udnytte det fulde potentiale af LinkedIn‘s nye annonceformat? Vi er her for at hjælpe dig med at komme godt i gang. Vores eksperter kan hjælpe med at opsætte din første Thought Leader Ad-kampagne og sikre, at du får mest muligt ud af dette spændende annonceformat.