Medarbejderportrætter

Vis dine medarbejdere som de eksperter, de er

Mennesker køber ikke produkter eller ydelser fra virksomheder. Mennesker køber fra mennesker. Derfor er det vigtigt, at din virksomheds visuelle identitet ikke er afgrænset til dine produkter. Det er lige så vigtigt, at billederne af nøglepersoner – som ledere og specialister – også fremstår med troværdighed og professionalitet. Og husk, at billeder af medarbejdere ikke kun bruges på dit website. I får også brug for portrætfotos på de sociale medier, hvis de skal holde oplæg på en konference eller på anden måde skal præsentere sig selv eksternt.

Er LinkedIn en del af din marketingstrategi? Så er det værd at overveje, hvilket signal det sender, hvis dine ressourcer kun prioriteres på at promovere virksomheden. Din virksomheds troværdighed rækker længere end kun virksomhedsprofilen – dine medarbejdere er repræsentanter. Derfor er det lige så vigtigt, at potentielle kunder får et positivt førstehåndsindtryk af dine medarbejdere. Det sørger professionelle medarbejderportrætter for.

Sælger du din virksomheds kompetencer?

Når dine portrætfotos udstråler samme professionalisme som din virksomheds-branding, giver det en signalværdi om, at du gør dig umage hele vejen rundt – og at medarbejderes udtryk er en prioriteret del af brandet.

Især virksomheder, der sælger ydelser, som kræver særlig viden og kompetencer, kan risikere at miste potentielle kunder, når medarbejderne ikke fremstår kompetente på deres portrætfotos. Om vi vil det eller ej, er førstehåndsindtrykket altafgørende – og førstehåndsindtrykket afgøres blandt andet af portrætfotos og personalebilleder. Derfor er professionelle fotos et vigtigt element i branding af både virksomhed og medarbejdere.

Når medarbejderne præsenteres professionelt på tværs af din virksomheds kanaler,  giver det et godt indtryk og løfter bundlinjen.