Et nyt år betyder nye kunder. Og dem kan du måske møde på 2025’s messer rundt om i landet. Men hvordan indretter du den optimale messestand – der samtidig fortæller om din virksomhed og dens værdier?
Messer er en fantastisk mulighed for dig til at nå ud til potentielle kunder – men en vellykket messe kommer man ikke sovende til. Hav fokus på dels din ideelle målgruppe og dels formålet med din messedeltagelse.
Kort og godt: Hvem ønsker du at komme i kontakt med, og hvad vil du gerne have med hjem? Ønsker du: Øget salg? Generering af leads? Skabelse af nye kunderelationer? Eller maksimeret synlighed for din virksomhed? Disse spørgsmål vil hjælpe dig til at komme nærmere de gode idéer til selve opbygning af din messestand og planlægning af aktiviteter, så du lettere opnår de ønskede resultater.
Den gode messestand
En gennemtænkt messestand kan nemlig være en afgørende faktor for at imponere og tiltrække besøgende. Men hvordan skaber du egentlig en messestand, der skiller sig ud og gør indtryk?
Et par af de mest klassiske svar er:
- Uddel lækkert og anderledes merchandise
- Afhold events såsom konkurrencer, workshops eller præsentationer, så der er liv på standen
- Hav styr på din elevatortale, så den er gennemtænkt – men samtidig fremstår naturlig
Og glem endelig ikke et af de vigtigste tips:
- Skab et anderledes og iøjnefaldende messeområde
Dette kan gøres på mange måder ved hjælp af indretning og interaktion. Sørg for, at din stand – såvel ved bagvæg som på sideområder – fremstår lys og imødekommende, og få derudover lyset strategisk til at fremhæve de vigtigste elementer. Overvej desuden at bruge skillevægge, hylder og borde til at præsentere dine produkter eller materialer på en overskuelig måde. Samtidig med, at du nøje overvejer dine valg af materialer, samt hvilke signaler disse sender.
Et ansvarligt materialevalg
Som udstiller er det essentielt, at du forholder dig til det affald, du selv producerer på messen under din deltagelse. Når vi hos JJ Kommunikation deltager på messer, benytter vi os af et ansvarligt og miljørigtigt materialevalg. Vi samarbejder derfor med GreenForm®, som sælger grønne alternativer til roll-ups, skilte, podier og counters, der alle er bæredygtige løsninger fremstillet af 100 procent genanvendeligt pap i enkelt og stilrent design, som er lette at folde ud, folde sammen, håndtere og transportere.
Ved at overveje livscyklussens fodaftryk samt bortskaffelsesprocessen står det klart, at for eksempel traditionelle roll-ups – der består af en blanding af materialer som aluminium, polypropylen og polyvinylchlorid, kan være en betydelig miljøudfordring.
Her tilbyder GreenForm® i stedet mere bæredygtige løsninger, hvor letvægtspappet på deres produkter – som er produceret i Sverige og dermed yderligere reducerer miljøpåvirkningen ved kortere transportvej – kan genanvendes op til syv gange, hvilket reducerer det samlede miljøaftryk betydeligt.
Messematerialer fra GreenForm® er altså mere ansvarlige løsninger for virksomheder, der ønsker at minimere deres belastning af miljøet. Og for virksomheder som samtidig ønsker at sende et signal om, at de er klimabevidste og tager ansvar.
Kontakt os – og lad os sammen finde den optimale, bæredygtige løsning til din messestand