En god og målrettet pressemeddelelse skaber medieomtale af dit produkt og din virksomhed. Det giver synlighed og troværdighed.
Pressemeddelelser er en god metode til at opnå medieomtale. En målrettet pressemeddelelse til den rette journalist på det rette tidspunkt er vejen til spalterne i en stor landsdækkende avis eller måske et lokalmedie, der har betydning for dig og din virksomhed.
Medieomtale giver værdi på flere måder. Du får:
- Synlighed og kendskab
- Troværdighed
- En ekspertrolle på dit felt
- Mere trafik på websitet
- Flere kunder
Læs også: Storytelling – Få kunden til at fortælle dine succeshistorier.
Omtale i Børsen gav nye kunder
Hos JJ Kommunikation har vi hjulpet kunder med at få medieomtale i både større landsdækkende medier, lokalmedier og nichemedier, eksempelvis fagblade. Derfor ved vi, at omtale virker. På baggrund af en presseindsats, vi lavede for en kunde, skrev Børsen en seks sider lang artikel om virksomhedens profil, ejer og produkt. Omtalen resulterede i ti nye leads og fem nye kunder til virksomheden.
Troværdig omtale
Det, vi skriver om her, er earned media, altså redaktionel omtale. Det betyder, at en journalist synes så godt om din historie, at journalisten vælger at skrive en artikel, som er sidestillet med de andre artikler i avisen. Artiklerne er prioriteret ud fra blandt andet aktualitet og relevans, og netop derfor har omtalen stor værdi. Det er ikke en annonce eller owned media, og derfor er læserne ikke på vagt over for kommercielle budskaber. De læser artiklen, der handler om din virksomhed, sammen med morgenbrødet og kaffen søndag morgen.
Værdi i kroner og øre
Måske vælger mediet blot at bruge et enkelt citat eller afsnit, måske bruger journalisten din pressemeddelelse i sin fulde længde, hvilket selvfølgelig er det bedste. Men uanset omfanget giver omtalen positiv synlighed og kendskab, hvilket er kroner og øre værd. Du får den bare gratis i form af medieomtale. Det er ikke noget, du betaler for, som du gør med annoncer. Det kræver naturligvis en god historie og en god pressemeddelelse at opnå denne omtale, men så kan du også booste din synlighed, få mere trafik på hjemmesiden og få nye kunder.
Har du brug for hjælp til at lave en pressemeddelelse?
Vil du høre, om din historie er god nok?