Løft din virksomheds grønne identitet
Har din virksomhed igangsat en indsats omkring jeres fodaftryk? Alle virksomheder påvirker deres omgivelser i større eller mindre grad, og ingen selskaber – uanset størrelse – kan på sigt tillade sig at ignorere sit aftryk på samfundet.
Book en workshop om bæredygtighed, og bliv klogere på baggrunden for, hvorfor det er nødvendigt at tænke bæredygtighed ind i driften. Du kommer også hjem med gode råd til, hvor og hvordan du og din virksomhed kan tage hul på indsatsen – eller hvordan du kan tage det næste skridt.
En workshop om bæredygtighed giver dig:
- Oplæg om vigtigheden af bæredygtighed i forretningen
- Eksempler på håndgribelige eksempler fra lignende virksomheder/brancher
- Hands-on-opgaver med udgangspunkt i din virksomhed
- Viden om FN’s Verdensmål – og hjælp til udvælgelse
- Gode råd til kommunikationsindsatsen
Flere forbrugere vælger de bæredygtige brands – de ’dårlige’ bliver valgt fra.
Vælg dine mål, og sæt de rigtige ord på
Du og dine medarbejdere bliver selv aktiveret, og sammen griber vi fat om jeres kerneforretning for at kunne identificere de områder, du kan påvirke. Vi ser på FN’s 17 Verdensmål og vælger de rigtige til lige præcis din virksomhed og industri.
På workshoppen vil vi selvfølgelig også kredse os ind på, hvordan du med størst mulig effekt og på det helt rigtige niveau kan kommunikere dinCSR-strategi ud til alle relevante interessenter – kunder, aktionærer, samarbejdspartnere og myndigheder.
Det er initiativer som disse, der sørger for, at dit brand og dine produkter bliver valgt til på den korte bane – og ikke bliver valgt fra på den lidt længere.
af danske virksomheder italesætter bæredygtighed på deres website.
Undgå ‘greenwashing’
Afskrækker begrebet ‘greenwashing’ dig og din virksomhed fra at implementere og kommunikere jeres bæredygtighedsindsatser?
Så er denne workshop for jer.
Her gennemgår vi de mange faldgruber, der potentielt kan føre til anklager om ‘greenwashing’, hvilket vi naturligvis vil gøre alt for at sikre, at din virksomhed undgår. Samtidig er der ingen grund til ‘greenhushing’ – altså at undlade at fortælle om jeres gode tiltag af frygt for netop ‘greenwashing’-anklager.
Vi skal rundt om emner som dataindsamling, dokumentation, transparens, certificeringer og kompensationsordninger, og vi gennemgår, hvordan inddragelse af disse kan styrke din forretning – eller det modsatte hvis de ikke bliver brugt hensigtsmæssigt og i overensstemmelse med den reelle indsats.
Praktisk information
Lokation: Hos os (hvis I er max. 6 deltagere) eller hos jer
Varighed: Fra 1 time til heldagsworkshop
Deltagerantal: Min. 2 deltagere
Priser: Fra 3.495 kr. pr. deltager (ex. moms)
Medbring: Computer med internetadgang
Bliv ringet op
Udfyld formularen, og bliv ringet op af kommunikationsrådgiver Anders Kampmann.