Nu kan du planlægge dine Instagram-opslag

Nu kan du planlægge dine Instagram-opslag
Dato:

Endelig! Ny funktion gør det muligt at planlægge dine Instagram-opslag – uden brug af tredjepartsværktøj

Hvis du arbejder med online markedsføring, kender du med garanti the Insta-headache. Du har udarbejdet en kick-ass content plan med udgangspunkt i dine forretningsmål og forbrugeradfærd, der skal øge din synlighed hos din målgruppe på de sociale medier. Du vil gerne være på forkant af en hektisk uge og planlægge så meget af indholdet som muligt på forhånd.

Dette har længe været muligt på Facebook, hvor du nemt og hurtigt kan planlægge dine opslag til at blive udsendt automatisk på et bestemt tidspunkt.

Instagram har derimod længe hængt i bremsen, nĂĄr det kommer til automatisk udsendelse af opslag. Denne funktion har længe manglet pĂĄ Instagram – men nu er den her endelig.

Læs mere om sociale medier

Planlæg Instagram-opslag uden tredjepartsværktøj

Når jeg fortæller dig, at det ikke tidligere har været muligt at planlægge opslag på Instagram, så er det en halv sandhed. Planlægning har været muligt ved hjælpe af tredjepartsværktøjer. I praksis har det betydet, at du har været nødt til at planlægge dine Instagram-opslag i et tredjepartsværktøj, som har udsendt dine opslag automatisk for dig.

Men nu er det slut med tredjepartsprogrammer. Ny funktion gør det muligt for dig at planlægge dine Instagram-opslag uden disse planning tools.

Du finder funktionen i Facebooks Kreatørstudie, hvor du i forvejen udarbejder og planlægger dine Facebook-opslag. Facebook har med andre ord samlet Facebook- og Instagram-funktionerne under et tag. I Kreatørstudiet kan du nu administrere dine Instagram-opslag, udforske din Instagram-performance og tjekke dine beskeder.

Du behøver altså kun at logge ind ét sted for at administrerede din virksomheds tilstedeværelse på både Facebook og Instagram. Nu venter vi bare på, at LinkedIn følger trop og lancerer en automatisk udsendelsesfunktion. Bedre sent end aldrig.

Instagram blev købt af Facebook for en milliard dollars tilbage i 2012.