JJ Kommunikation - Nyhed uge 11

JJ Kommunikation havde i går besøg af ledende medarbejdere fra idræts-, kultur- og fritidssektoren (HI).

JJ Kommunikation afholdt kursus i brugen af Facebook, hvor deltagerne lærte om strategisk kommunikation, målgrupper, tidsstyring – og ikke mindst om, hvilket opslag, der fanger opmærksomheden og ikke drukner i mængden.

Købsrejsen har ændret sig. Den moderne bruger er digital og varetager i dag 60 % af købsprocessen selv blandt andet gennem research på hjemmesider og sociale medier.

»En stor del af den information, der når både unge og ældre, kommer i dag fra Facebook, og derfor er det oplagt, at også idrætscentrene benytter Facebook som informationskanal til anlæggenes brugere. Hjemmesiden og de sociale medier er anlæggenes udstillingsvinduer og digitale salgskanaler, som hjælper brugerne igennem købsrejsen. På kurset har vi blandt andet undervist om strategisk brug af Facebook og annoncering, så deltagerne kan brede deres budskaber ud og nå de rigtige målgrupper,« siger mediegrafiker Tais Roar Larsen, JJ Kommunikation, der underviste på kurset.

Halgulvet og fliserne i svømmehallen blev derfor for en stund skiftet ud med skærme og undervisning, da ledende medarbejdere fra idræts-, kultur- og fritidssektoren var på kursus hos JJ Kommunikation i brugen af Facebook. Målet med kurset var, at give deltagerne viden om, hvordan man som idrætsanlæg skaber værdi for sine brugere og øger synligheden i lokalsamfundet.

Facebook skal ikke være en tidsrøver

Idrætschef i Glostrup Kommune, Allan Brink Christensen, deltog på kurset for både at blive bedre til at markedsføre sig selv via Facebook, men også for at lære mere om overordnet kommunikation.

»Vi havde brug for nogle idéer til, hvordan vi kan bruge Facebook og andre former for kommunikation mere strategisk. De folk, der i dag administrerer de forskellige anlægs Facebook-profiler sidder spredt rundt i anlæggene, men på JJ Kommunikations kursus fik vi konkrete eksempler på, hvordan man blandt andet kan time sine opslag, så flowet bliver ensartet, og Facebook ikke bliver en tidsrøver,« fortæller Allan Brink Christensen.

Opslagene må ikke drukne i mængden

Emnerne på kurset var blandt andet opbygning af Facebook-profilen trin for trin, hvordan du udarbejder en strategi for brugen af Facebook, hvordan du udarbejder relevant indhold, og hvordan du skriver et godt opslag og vækker opmærksomhed hos målgruppen.

»Traditionel annoncering er blevet dyrere, og det er blevet sværere at ramme sin målgruppe – derfor er der mange steder brug for nye veje at kommunikere med sine brugere på. I dag skaber man blandt andet forretning, værdi og et professionelt brand gennem netværk og de sociale medier. Facebook er en lettilgængelig kommunikationskanal, hvor man har mulighed for at ramme en sin målgruppe. Men samtidig er konkurrencen om brugernes opmærksomhed stor, fordi der er masser af nyheder, annoncer og private opslag, som man skal adskille sig fra, og derfor er det vigtigt, at der er en klar strategi for brugen af Facebook, så profilen administreres med omhu,« siger kommunikationsrådgiver Cecillie Fabritius Andersen, JJ Kommunikation, der underviste på kurset.

Skal skabe opmærksomhed

Deltagerne fik blandt andet viden om skrivestil, indhold og opsætning, og særligt punkterne om det grafiske var brugbare for Allan Brink Christensen.

»Vi skal helt klart til at tænke mere over, hvordan vi skaber blikfang med eksempelvis brug af grafik. Desuden gennemgik vi nogle interessante øvelser, hvor vi fik et lidt klarere billede af, hvem det egentlig er, vi skal forsøge at ramme med vores budskaber. Det var et godt og brugbart kursus, der satte mange refleksioner i gang,« fortæller Allan Brink Christensen efter kurset.

Vil du også vide mere om, hvordan man som virksomhed kan skabe værdi for sine brugere, markedsføre sin virksomhed og øge synligheden?

 

kontakt JJ Kommunikation og hør mere.