linkedin

Medarbejderne er virksomhedens digitale brandambassadører. Vil du sætte skub i din online kommunikation på LinkedIn, bør du engagere og motivere dine medarbejdere til at dele og kommentere virksomhedens indhold. Læs med og få gode råd til at få succes med Employee Advocacy på LinkedIn.

LinkedIn er B2B-virksomhedernes professionelle netværk, som er særlig velegnet til markedsføring og rekruttering. På LinkedIn kan både virksomheder og medarbejdere oprette LinkedIn-profiler og positionere sig inden for branchen med LinkedIn-opslag. Men vil man som virksomhed have fuld effekt af sine LinkedIn-opslag, er det ikke nok bare at poste et opslag om ugen.

Vil du have succes på LinkedIn, er det vigtigt, at du forstår at engagere dine medarbejdere og inspirere dem til at blive virksomhedens digitale brandambassadører ved at kommentere, like og dele virksomhedens indhold på LinkedIn for på den måde at opnå øget synlighed og troværdighed.

Employee Advocacy

Som virksomhed er du sikkert allerede godt i gang på LinkedIn – du har en LinkedIn-profil, og du poster også jævnligt opslag. Men du har nok erfaret, at der først kommer skub i dine opslag, når dine medarbejdere liker, kommenterer eller deler dem.

Mennesker stoler på mennesker. Employee Advocacy-tankegangen skaber opmærksomhed til din virksomhed gennem dine engagerede medarbejdere og deres aktiviteter på LinkedIn, og det handler derfor om at aktivere din virksomheds største ressource som talerør – nemlig dine medarbejdere.

Employee Advocacy

 

Employee advocacy fungerer ud fra princippet om, at mange bække små gør en stor å. Hver post, medarbejderne liker, deler eller bidrager med, udgør sammen med andre kommunikative elementer virksomhedens samlede brand.

Hver anden private bruger på LinkedIn har over 500 kontakter. Dine kollegers private LinkedIn-profiler tilsammen giver et langt højere reach end virksomhedens profil alene, og derfor bør du som virksomhedsleder eller ansvarlig for virksomhedens sociale medier udnytte dette potentiale.

Motivér dine medarbejdere

Employee Advocacy er et nyt begreb for mange, og derfor kan du ikke forvente, at dine medarbejdere automatisk kommenterer virksomhedens indhold på LinkedIn. Som leder skal du huske at være foregangsmand/kvinde og motivere dine medarbejdere. På den måde vil de fleste medarbejdere have lyst til at deltage i promoveringen af virksomhedens budskaber på LinkedIn – hvis ikke, kan du med god grund spørge ind til årsagen.

5 råd til at få succes med Employee Advocacy

  1. Udarbejd interne guidelines for LinkedIn.
  2. Uddan dine medarbejdere i brugen af LinkedIn.
  3. Beløn dine ambassadører.
  4. Udpeg hvem, der skal gå forrest og eksempelvis kommentere virksomhedens opslag.
  5. Mål effekten.

Vil du sætte skub i din kommunikation på LinkedIn og have succes med Employee Advocacy? Så kontakt JJ Kommunikation og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig. JJ Kommunikation tilbyder blandt andet LinkedIn-kurser for både nybegyndere og øvede.